Kako do tja in naokoli

Dostop z vlakom do Laz, nato 1 uro in 30 min peš

To je najbližji peš dostop do Breze. Na vlak se lahko napokaš v mestu ali na postaji v Zalogu. Če ne kupiš karte in te zaloti sprevodnik, te vrže ven čez 7 minut na naslednji postaji: Laze. Tja si itak hotel priti. Iz Laz se odpraviš po cesti v smeri jugozahoda do odcepa za dolino Gostince (25 min. hoje do sem).
Vhod v Gostinco
V Gostinco se zavije skozi štirioglat podvoz pod železniško progo, skozi podvoz pa teče tudi potok Gostinca, ki mu po utrjenem kolovozu slediš skozi vso dolino po levi strani. Tvoja pot ob Gostinci traja dobre pol ure in se konča ob razcepu, ko bolj utrjen kolovoz zavije desno čez potok. Tukaj se reče Pri gabrih. Takoj, ko kolovoz prečka potok, zaviješ levo in najdeš na drevesu bele oznake B in bele puščice, s katerimi je označena pot do Breze (čez Grivnik). Pot vodi ob stari vlaki, potem pa se priključi na bolj utrjene gozdne poti. Na vseh razpotjih so bele oznake. Od Gabrov do Breze slabih 30 minut.
Na vodovem izletu lahko pot izkoristiš za opazovanje narave in učenje o različnih drevesih. Ob poti srečaš bukev, gaber, akacijo, bor, smreko, kostanj, brezo in še mnogo več.
Markacije na poti do koče

Dostop iz Sostra prek Besnice in Vnajnarja, 3 ure peš

Temu bi lahko rekli "pohodniški" dostop do Breze. Z avtobusom št. 13 (ki ob sobotah vozi na vsake pol ure,) se pripelješ v Sostro in izstopiš na eni postaji pred končno: 'Križišče Sostro'. Tvoja pot vodi po Litijski cesti navkreber do domačije Pečar na sedlu. Pred tabo se odpre pogled na dolino Besnice in na kmetije na nasprotnem bregu doline, do katerih se boš moral prisopihati. Nasvet: za vzpon uporabi markirano planinsko pot, ki jo najdeš dvesto metrov po dolini dol od križišča cest. Na Vnajnarjah vprašaj za kmetijo Balant ali Kosivno ravan.

Z avtobusom do Lanišča (postaja pri transformatorju), nato 35 min peš

Na Janče vozita šolski avtobus OŠ Sostro in linija LPP 26, vendar samo ob delavnikih. Od transformatorja do Gabrja je 15 min. peš, od tam pa še 20 min. do Breze. Veliko ljudi misli, da je devetindvajsetka samo mit in ne resnica.
Transformator

Dostop z avtomobilom do koče

Iz Ljubljane se pelješ se po cesti skozi Zalog, nato pa čez Ljubljanico in ob njenem desnem bregu. Pri gostilni "Pri Peclju" zaviješ desno skozi podvoz pod železnico v dolino Besnice. Po Besnici voziš kakih deset kilometrov, dokler na levi ne srečaš asfaltnega odcepa "Janče", ki te v strmih ovinkih pripelje gor v vas Gabrje. Na koncu Gabrja zaviješ levo pri tabli za "Vnajnarje". Voziš se 800 m ob strmem bregu na desni. Ko cesta zavije levo in stran od brega, vidiš v bližini steber daljnovoda. Tam zapelješ na gozdno pot, ki vodi pod daljnovodom in te po enem kilometru pripelje do Breze.

Če imaš deset minut časa, se ustavi pri Peclju pred podvozom. Kakih 200 m naprej ob vodi si oglej sotočje treh glavnih rek Ljubljanske kotline: Save, Ljubljanice in Kamniške bistrice.
Sotočje Save, Ljubljanice in Kamniške bistrice

Dostop z avtom do šole na Jančah, nato do Breze 20 min peš

Iz Ljubljane se pelješ po cesti skozi Zalog, nato pa čez Ljubljanico in ob njenem desnem bregu. Pri gostilni 'Pri Peclju' zaviješ desno skozi podvoz pod železnico v dolino Besnice. Po Besnici voziš kakih 10 kilometrov, dokler na levi ne srečaš asfaltnega odcepa 'Janče', ki te v strmih ovinkih pripelje gor v vas Gabrje. Pelješ naravnost skozi vas in še kak kilometer naprej. Na levi strani je kmetija in šola. Pred šolo lahko parkiraš in nadaljuješ peš.
  • Od osnovne šole se vrneš 300 m po cesti nazaj v smeri proti Gabrju. Mimo kmetije in križa.Ko prideš do gozda na desni strani, boš videl blatno parkirišče in par kolovozov. S parkirišča se držiš leve (markirana pot z modro-rumeno markacijo, ki gre mimo rumene table ''gozdna cesta'').
  • Čez 300 m prideš do razcepa. Držiš se naravnost-desno.
  • Pot se rahlo spusti in čez 50 m prideš do naslednjega razcepa, kjer se držiš naravnost-levo.
  • 420 m za tem je naslednji razcep. Levi kolovoz se vzepnja. Slediš večjemu kolovozu desno dol.
  • Kolovoz se začne enakomerno spuščati pod visokimi iglavci. Tej poti slediš 10 min, dokler se ne spustiš do utrjene gozdne ceste in pred sabo zagledaš Brezo.

Sprehod do Doma na Jančah (25 min)

Od Breze proti jugu do roba jase (100 m.). Nato po slabem kolovozu v isti smeri po gozdu v breg. Pot zavija po pobočju hriba v levo, čez 10 minut pa pripelje na asfaltno cesto proti vrhu Janč – pri šoli. Podroben opis te poti je v prejšnjem odstavku.
Dom na Jančah

Sprehod mimo prve kmetije Balant do vasi Gabrje (20 min)

Od Breze po makadamski cesti, ki zavija desno in se rahlo vzpenja. Na koncu naletiš na križišče z asfaltno cesto pri kmetiji Balant. V času velike suše tam dobiš vodo, po dogovoru pa tudi sadje, jabolčni sok in še kaj. Na tem križišču leva cesta pelje do Gabrja.